miercuri, 8 mai 2013

PMI ACP intrebarea 1: from project management perspective

Mi-a trecut prin cap sa incerc sa ma certific PMI ACP. Groaznic! Hai sa va demonstrez!

Pana una alta voi lua intrebari gasite pe Internet si voi incerca sa le comentez.

Traditional criteria for project success include meeting time, budget and specifications.  From a project management perspective, a project meeting these criteria may be considered a success, but may still fail in the end.  Which of these may be a good reason?
(A)      They fail to appeal to the intended users
(B)      They fail to add much value to the business
(C)      Project management success does not translate to business success
(D)      They fail to satisfy the customers needs

Asta e genul de intrebare pe care o iubesc. Ma uit la toate cele patru raspunsuri posibile si la prima vedere nu pot exclude nici macar unul. Daca se reciteste cu atentie intrebarea se observa un mic detaliu care iti poate scapa la prima vedere: "from a project management perspective".

Deci sa vedem cum argumenteaza ei raspunsurile:


(A)      They fail to appeal to the intended users 
Why NOT (A): Project success cannot be determined by individual likes / dislikes

Avem un proiect care esuaza din cauza ca nu prezinta interes pentru utilizatorii carora le-a fost destinat. Pentru mine e un bun motiv de insucces, deci raspuns posibil. Gresit! Nu trebuie sa gandim decat din punct de vedere al managementului de proiect. Poate ca proiectul a avut noroc, a facut in scaldatoare in faza de initiere, si, din intamplare, desi a fost un produs adresat manelistililor de 20-25 ani, a avut un succes imens in randul iubilorilor de opera, categoria de varsta 45-50 de ani.

(C)      Project management success does not translate to business success
Why NOT (C): The issue here is not about project management success

Bun! Proiectul nu are succes in business dar NU NE INTERESEAZA! Operatia a reusit, pacientul a murit! Ce daca pacientul a murit?



D)      They fail to satisfy the customers needs

Why NOT (D): It is possible that even though the customer is satisfied, the project may fail to add value to the business. 

Odata ce te-ai hotarat sa elimini raspunsul (C), e foarte usor de eliminat si raspunsul acesta.





(B)      They fail to add much value to the business Why (B): Without value, a project cannot be considered a success even if we consider that it came on schedule, within scope and budget 

Ati vazut unde era cheia? Cuvintele cheie sunt: add value to the business. Probabil ca pe undeva, printr-o carte ce nu poate fi citita decat de manageri, scrie clar: Traditional criteria for project success include meeting time, budget, specifications, value added to the business. Simplu, nu? Va rog insistent sa considerati ca a satisface nevoile clientilor nu are nici o legatura cu valoarea adaugata business-ului :D!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu